Gumaker telefonszám+36 1 425-5139Gumaker telefonszám+36 20 966-7806 Kerékpár gumi köpeny, motor gumi abroncs, tömlő nagykereskedelem

Continental ajánlások

Hőhatás

Figyelem-hőhatásAz országúti kerékpáros szegmensben egyre elterjedtebbek a zárt felni profilok a tömlő nélküli vagy tömlő nélküli felhasználáshoz előkészített (Tubeless Ready) gumiabroncsokhoz való használatkor. Ez azt jelenti, hogy a felniben nincsenek furatok, melyeket tömlővédő szalaggal kellene lefedni. Ezen felül az acél és az alumínium helyett, főleg ezeknél a gumiabroncsoknál karbont használnak a felniknél. Ezen változtatásoknak nagy hatása van a hőelvezetésre, amely hő a fékezés során képződik. A karbonfelnik, csakúgy mint a tömlő nélküli felhasználáshoz készített felnik rosszabbul vezetik el a hőt, ami egyfajta hőtorlódáshoz vezet a gumiabroncs – felni zárt rendszerében. A tömlő, amely a normál, zárt felnirendszereknél közvetlen kapcsolatban áll a felnivel, ezen hőmérsékleti terhelést rosszul viseli. A lehetséges forgatókönyv: A tömlő mindenféle előjel nélkül tönkremehet, amely egy nehezen elkerülhető eséshez vezethet! Különösen érintettek a latex és a könnyített súlyú / könnyű felépítésű tömlők.
Éppen ezért a Continental a zártabb szerkezetű felniknél is javasolja az EasyTape tömlővédő szalag használatát, hiszen ez megvédi a tömlőt a közvetlen hőhatástól. A karbonclincherfelniknél általánosságban mellőzni kell a latex, illetve a könnyített súlyú tömlők használatát. A hőképződés itt egyszerűen túl nagy. A fékek folyamatos használata során, kb. 5 perc után akár 240°C-os hőmérséklet is keletkezhet. Ez pedig nem ritka a hosszabb lejtmeneteknél. A kerékpáros súlyától, a fékintenzitástól és a karbonfelni tulajdonságaitól függően akár még nagyobb hőmérséklet is elképzelhető. Csak összehasonlításképpen: a latex körülbelül 130°C-os hőmérsékletet képes elviselni. 200°C-os hőmérsékletnél már a kerékpár köpeny is sérülhet, a gumiabroncs pereme felmondja a szolgálatot, ami a gumiabroncs hirtelen és előre nem látható szétszakadásához /szétdurranásához vezethet.
A Continental éppen ezért, kifejezetten az alpesi túrákhoz határozottan javasolja az EasyTape tömlővédő szalag, illetve a Race All tömlő használatát. Ezen tömlők 0,9mm erősségű fala kevésbé hőérzékeny, mint a könnyített súlyú vagy latex tömlőké.
Tilos továbbá állandó, folyamatos fékezéssel kerékpározni. A pulzáló, meg-, megszakított fékezés lehetőséget ad a felniknek a lehűlésre. Ez egy egyszerű, de hatékony trükk, a hőképződés problémájának megelőzésére és a lejtőmenetek biztonságos élvezetére.


Gumiabroncs-felni kombináció

Felni-abroncs méretFelni-abroncs méretA méret egyértelmű megállapítása érdekében valamennyi Continental kerékpár gumiabroncs az ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organisation, azaz Európai Gumiabroncs - és Felnigyártók Technikai Szervezete) szerinti méretadatokkal rendelkezik. Ennek formátuma:
köpeny szélessége [mm] x köpeny belső peremének átmérője [mm], például: 23-622. Ez a méretezés a köpeny oldalfalán is feltüntetésre kerül. Az olyan alternatív méretezések, mint 23x700C vagy 26 x 2.4 nem adnak megfelelő tájékoztatást a megfelelő felniméretről. Éppen ezért, a félreértések elkerülése végett mindig a nemzetközileg egységes ETRTO adatokat kell figyelembe venni. A Continental általánosságban azt ajánlja, hogy a gumiabroncsokat kizárólag „kampós” felnire szereljük, hiszen ezek érezhetően biztosabb tartást adnak, különösen 3 bar feletti guminyomásnál. Az ilyen típusú felnik méretezése a következő: például 13C-622, melynél a 13 a felni szélessége mm-ben, a C betű a crotchet szóból jön (angolul: horog, kampó), a 622 a felni peremének átmérője mm-ben.
Amennyiben a méretadatok régebbi felnik esetében már nem olvashatóak, úgy egyszerűen egy mérőszalaggal le kell mérni a két kampó közötti távolságot. Az ETRTO méretezés arra is választ ad, hogy mely felniszélességhez, milyen gumiabroncs méretek alkalmasak.


Köpenyek súlya

A mérnökök és a gyártásban dolgozók deklarált célja a könnyű gumiabroncsok gyártása. Alkalomadtán előfordulhatnak kisebb eltérések a katalógusban megadott és a valós súlyértékek között. Ezek a futófelület vastagságából és a szövetgumírozásból adódhatnak, amiket az előállításban végzett kézi munka miatt nehéz elkerülni, kiküszöbölni. A katalógusban megadott súlyértékek mindig azokon a célsúlyokon alapulnak, amelyet a mintaszéria gyártása során elérnek és a gyártási folyamatban újra és újra ellenőriznek. A célsúlytól való akár 10 %-os súlyeltérés is elképzelhető, a különböző gyártási eljárásoknak köszönhetően.


Levegőnyomás

A gumiabroncs légnyomása közvetlenül befolyásolja annak menettulajdonságait, tartósságát és gördülő-ellenállását. Csak a helyes üzemi nyomás mellett tudja a gumiabroncs képességeinek legjavát nyújtani. A keréknyomás mellett a kerékpáros, illetve a kerékpár egészének és ezáltal a felhasználási területnek is fontos szerepe van. Valamennyi Continental gumiabroncs oldalfalán feltüntetésre kerül az ajánlott és a maximális keréknyomás értéke.
Ha a nyomás túl alacsony, jobban kopik az abroncs, megnő a defektek és az abroncsról való leugrás veszélye. Megjelenhetnek az elöregedési repedések.
Magas keréknyomásnál a gumiabroncs hajtása nem rugalmas, a tapadás és bizonyos körülmények között a gördülő-ellenállás mértéke is romlik. Valamennyi kerékpárabroncs rendszer időről-időre, folyamatosan veszít a nyomásából. Ellenőrizze folyamatosan kerékpárján gumiabroncsainak nyomását.
Túrázók és MTB kerékpárosok minimum havonta egyszer tegyék ezt meg, versenykerékpárosok pedig lehetőség szerint, minden héten.
Light és Supersonic tömlők használata esetén a nyomást minden használat előtt ellenőrizni kell.

Bejelentkezés vagy Regisztráció