Gumaker telefonszám+36 1 425-5139Gumaker telefonszám+36 20 966-7806 Kerékpár gumi köpeny, motor gumi abroncs, tömlő nagykereskedelem

Gumiabroncs szerkezet

  • Kategória: Motorgumi
  • Olvasva 413 alkalommal

Gumiabroncsok szerkezeti felépítése

 

Diagonális szerkezet

Diagonális szerkezet
A diagonális szerkezetű gumiabroncsot régi típusú gépjárműveken, teherautókon, kisebb teljesítményű motorkerékpárokon alkalmazzák. Az elnevezés a gumit erősítő szövetrétegek átlós elhelyezkedéséből ered. A szerkezet felépítéséből következően az így készülő gumiabroncsnak a szélessége és magassága megegyezik. Minél szélesebb a gumi, annál magasabbnak is kell lennie. A diagonális szerkezet további jellemzője a futófelület és az oldalfal merevsége, ebből adódóan a rugózás nagyon csekély.
A diagonális gumiabroncs méretezése két számmal történik: például 4,10x18. Az első szám a gumi maximális szélességét mutatja, a második pedig azt, hogy milyen peremátmérőjű felnire szerelhető fel. Mindkét szám inch-ben értendő.

Radiális szerkezet

Radiális szerkezet
A radiális szerkezetű gumiabroncs napjainkban a legszélesebb körben használt gumi típus. A gumit erősítő szövetrétegek a haladási irányhoz képest merőlegesen, a forgási tengelyhez képest sugárirányban, radiálisan helyezkednek el. A gumit tovább erősíti a futófelületen lévő végtelenített szálú öv.
A radiális szerkezet további előnye a diagonális szerkezettel szemben, hogy a gumi szélességének és magasságának nem kell feltétlenül azonosnak lennie, készíthető téglalap keresztmetszetű gumi. További előnye, hogy a futófelület és az oldalfal nem azonos merevségű, az oldalfal relatív rugalmassága magas rugózási kényelmet biztosít.
A méret jelölés formátuma: 190/55 R17, ahol a gumi legnagyobb szélessége 190 mm, a gumi oldalfal magassága a szélesség 55%-a. Az R a radiális szerkezetre utal, a 17 hüvelyk a felni mérete, amelyre a gumiabroncs felszerelhető.

Comodo SSL

Bejelentkezés vagy Regisztráció