Kerékpár gumi köpeny, motor gumi abroncs, tömlő NAGYKERESKEDELEM

Gumaker webáruház

Kérdése van?  +36 1 425-5139

Kategóriák
Gumaker webáruház

Kérdése van?  +36 1 425-5139

  • Kategóriák
    • Akciós termékek
    • Akciós Continental termékek
    • Evo termékek
    • Kerékpár gumi
    • Motorgumi
    • Tömlő-gumibelső
    • Ipari gumiabroncs
    • Utánfutó gumi
    • Egészségügyi gumi
    • Roller-babakocsi gumi
    • Quad-ATV gumi
    • Gokart gumi
    • Kiegészítők
  • Termék információk
    • Rubena kerékpár gumi
    • Mitas motorgumi
    • Continental kerékpár gumi
    • Heidenau motorgumi
    • Letöltés
  • Hasznos
  • Partnerek
  1. Hasznos
  1. Hasznos
Vissza
Hasznos adatok és tippek motorkerékpárosoknak

Hasznos adatok és tippek motorkerékpárosoknak

Kövesse ezeket az utasításokat és tippeket, hogy utazása élvezetes, biztonságos és kényelmes legyen.

2024.08.20 15:40

Hasznos tudnivalók motorkerékpárosoknak

Az alábbiak a Mitas gyár ajánlásai, de általánosságban minden motorkerékpár gumiabroncsra érvényesek.

Alapvető szakkifejezések
M/C
gumiabroncsok motorkerékpárokhoz, motorkerékpárok felnijeihez, amelyek gumiabroncs-peremátmérője eltér az azonos jelölésű keréktárcsáktól, de személy- vagy kereskedelmi/szállító járművekhez szánják
MOPED
motorkerékpárokhoz gyártott gumiabroncsok, amelyek legfeljebb 50 km / h sebességet érnek el
MST
gumiabroncsok speciális célú motorkerékpárokhoz, szélesebb gumiabroncs-futófelülettel, mint az azonos megnevezésű hasonló méretek
NHS
nem közúti vagy autópálya használatra - gumiabroncsok terepjáró motorkerékpárokhoz, közútfelületen való használat nem megengedett
M+S
sárban és hóban való használatra tervezett gumiabroncsok
PR
különböző gumiabroncs-változatokat jelöl (terhelési index/felfújási nyomás) azonos méretmegjelöléssel
REINF
motorkerékpár gumiabroncsok a szabványos értékeket meghaladó terhelési és inflációs nyomásokhoz
TUBELESS
kifejezetten tömlő nélküli felszerelésre tervezett gumiabroncsok megfelelő keréktárcsákra
TUBE TYPE
kifejezetten tömlővel történő felszerelésre tervezett gumiabroncsok
TT / TL
tömlős típusú / tömlő nélküli - gumiabroncsok tömlővel / tömlő nélkül
LI/SS
terhelési index, sebesség szimbólum
TRA
a TRA kódok kategóriákra vannak lebontva, amelyek az abroncs tervezett felhasználási területét mutatják, például E a földmunkagépeknél, G a földgyaluknál, L a rakodógépeknél és IND az ipari gépeknél. Minden betűt egy szám követ, amely az abroncs mintázatát mutatja
TWI
gumiabroncs kopásjelző
ETRTO
Európai Gumiabroncs és Felni Műszaki Szervezet
DOT
a DOT szimbólum igazolja, hogy a gumiabroncs megfelel az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma biztonsági előírásainak . A DOT előírásai szerint a gumiabroncs-azonosító számoknak (TIN) a DOT betűkkel kell kezdődniük, amelyeket 8-13 karakter követ.
A DOT-dátumkód általában egy három- vagy négyjegyű szám, amely a gumiabroncs DOT-kódjának végén található. Ez a kód megmutatja a gumiabroncs gyártási hetét és évét. Négy számjegyű kód esetén az első két szám a hetet, az utolsó kettő az évet jelenti.
Alapvető műszaki információk

A gumiabroncs felépítése

A motorkerékpár-technológia fejlődése az elmúlt néhány évtizedben a motorkerékpár-gumiabroncsok széles választékának kifejlesztéséhez vezetett, amelyek mindegyike ugyanazokból az alapvető alkatrészekből készül:


  • A gumiabroncs futófelülete a gumiabroncs felső része, amely érintkezik az útfelülettel. A gumiabroncs futófelületi mintázatának és a gumikeveréknek a kombinációja elegendő tapadást biztosít közúton vagy terepen, valamint vízelvezetést a futófelület barázdáiból. Az úttapadás a gumikeveréktől függ. Általános szabály, hogy a lágyabb keverékből készült gumiabroncs tapadása nagyobb, de rövidebb élettartamú, míg a keményebből készült gumiabroncs tapadása kisebb, de hosszabb élettartamú.
  • Az oldalfal összeköti a futófelület területét a felni területével, és ide gravírozzák a gumiabroncs adatait is: méret, sebesség szimbólum, terhelési index, minta neve, gyártó neve, származási ország, ECE homologizációs szám és mások. Használat közben az oldalfal továbbítja az oldalirányú erőket, csillapítja az oszcillációkat és megakadályozza a gumiabroncs deformációját.
  • A hasított rétegek a gumiabroncs tartószerkezetei, amelyek segítenek megőrizni az abroncs alakját, függetlenül az utazás során keletkező erőktől. Két vagy több zsinórrétegből állnak, műselyemből, nejlonból, poliészterből, kevlárból, acélból és más releváns anyagokból.
  • Gumiabroncs perem, amely drótból és gumírozott zsinórrétegekből áll, amelyek a gumiabroncsot a felnin tartják és megakadályozzák annak mozgását. A perem merevséget biztosít a gumiabroncsnak, és szabályozza a gyorsulási és fékezési erőket, miközben továbbítja azokat a felfüggesztésre. A tömlő nélküli gumiabroncsokon a gumiabroncs perem megakadályozza a légnyomás elvesztését is.

A gumiabroncs szerkezete

Háromféle gumiabroncs szerkezet létezik:

  • Diagonális gumiabroncsok, más néven Bias, a leggyakrabban használt típus. A diagonális gumiabroncs hasított szárnyait két vagy több textilzsinórréteget kombinálják, amelyek meghatározott szögben fedik egymást. Ezeket a gumiabroncsokat általában kis űrtartalmú motorkerékpárokon, robogókon és klasszikus oldtimer motorokon használják.
  • A diagonális-öves gumiabroncsok hasonlóak a diagonális gumiabroncsokhoz, amelyek megerősített átlós övvel rendelkeznek a futófelület alatt. Ezeket a gumiabroncsokat B betűvel jelölik a méretleírásban: pl. 130/90B15. Leginkább nehéz, nagy hengerűrtartalmú motorkerékpárokhoz és rossz útviszonyokhoz alkalmas.
  • A radiális gumiabroncsok hasított réteggel rendelkeznek, amelynek zsinórrétege meredek szögben van elhelyezve a menetirány felé, és megerősítő öveket helyeznek el a hasított rétegeken a futófelület stabilizálása érdekében. Az acélzsinórral megerősített radiál gumiabroncsok egy további acélkábellel vannak ellátva a futófelület alatt. A radiál gumiabroncsok különösen alkalmasak nagy sebességű motorkerékpárokhoz, amelyek erős gyorsulást, lassulást és kanyarodást eredményeznek.

Sebesség/Terhelési index

A sebességindex a legnagyobb megengedett gumiabroncs-sebességet jelzi a megjelölt terhelési index alatt (lásd alább), míg a terhelési index az alkalmazható legnagyobb megengedett gumiabroncs-terhelést jelzi. Az egyes gumiabroncsok megengedett sebességi/terhelési indexei a katalógusokban is megtalálhatók. Ezek a sebesség- és terhelésjelzések jó állapotú, megfelelően felfújt és megfelelő keréktárcsákra szerelt gumiabroncsokra vonatkoznak. Az elhasználódott gumiabroncsok cseréjekor ellenőrizze, hogy az új gumiabroncsok sebesség- és terhelési indexei megfelelnek-e a motorkerékpár gyártója által megadott értékeknek.

Gumiabroncs nyomás
  • Rendkívül fontos a megadott gumiabroncsnyomás fenntartása. A megfelelően felfújt gumiabroncs megfelelő formájú lesz, hosszabb ideig tart, jobb általános stabilitással, vezetési kényelemmel és tapadással rendelkezik.
  • Fújja fel a gumiabroncsot a motorkerékpár gyártója által a felhasználói kézikönyvben ajánlott értékre.
  • Az alulfújt gumiabroncs nagyon veszélyes lehet, mivel ez nagy állandó sebességnél hőt termel, ami hirtelen gumiabroncs-meghibásodást okozhat. Az alulfújás nagyobb szakadási kopáshoz és gumiabroncs-repedéshez is vezethet az oldalfal mentén.
  • A túlfújt gumiabroncs nagyobb kopást okoz a gumiabroncs futófelületének középső szakaszán, a futófelület repedéséhez vezethet. A gumiabroncs is kényelmetlenebb lesz, az alsó érintkezési felület csökkenti a gumiabroncs tapadását is.
  • Hirtelen nyomásesés esetén vegye le a gumiabroncsot a felniről, és ellenőrizze alaposan, hogy nincs-e rajta sérülés.
  • Tartsa fenn a légnyomást a hideg nyomás mérésével (amikor a gumiabroncsok használat előtt még hidegek).
  • Ha nagy sebességgel halad, növelje a nyomást 0,2 bar-ral (2,9 psi)
  • Ha nagy terheléssel (utas és poggyász) utazik, növelje a hátsó gumiabroncsnyomást 0,2 bar-ral (2,9 psi).
  • Ha a gumiabroncs forró, fújja fel a gumiabroncsot 0,3 barral (4,35 psi) magasabbra, mint a megadott hideg nyomás, és amikor a gumiabroncs hideg, állítsa be újra a megfelelő nyomásra.
  • Kalibrált nyomásmérővel ellenőrizze a gumiabroncsnyomást hetente legalább egyszer, amikor a gumiabroncs hideg, és mindig hosszabb út előtt.
  • Ne feledje, hogy a nyomás növekszik, ha a gumiabroncs forró, és csökken, ha hideg. A nyomás akkor is csökkenhet, ha a szelepbetét nem illeszkedik jól vagy elhasználódott.
  • Ellenőrizze a szelepbetétet, húzza meg vagy cserélje ki, ha szükséges.
  • Mindig szorosan rögzítse a szelepsapkát, hogy megakadályozza a por bejutását.
  • Javasolt, hogy cserélje ki a szelepet tömlő nélküli gumiabroncs cseréjekor.
  • Javasolt, hogy cserélje ki a belső gumit tömlős típusú gumiabroncs cseréjekor. A belső gumik használat közben nyúlnak, és a gumiabroncs belsejében lévő törmelék is kárt okozhat. A hosszan tartó használat növeli a tömlő meghibásodásának és a hirtelen nyomásveszteségnek az esélyét, ami a jármű stabilitásának elvesztéséhez vezethet.
A gumiabroncs futófelületének kopása

Minden gumiabroncs futófelületét úgy tervezték, hogy a futófelület mentén TWI (gumiabroncskopás-jelző) legyen. Ezek általában a gumiabroncs futófelületének kopásával egyre láthatóbbá válnak, és figyelmeztetik a motorost, amint a futófelület kopott, hogy eljött az ideje a gumiabroncs cseréjének.


Az alábbiakban felsoroljuk azokat a különböző tényezőket, amelyek rendellenes gumiabroncs-kopást okozhatnak:
  • Az alulfújás vagy a túlfújás túlzott vagy egyenlőtlen kopást okozhat.
  • Nagy sebességgel motorozva, agresszív gyorsulással és lassulással.
  • Magasabb útfelületi hőmérséklet.
  • Durva és/vagy koptató útfelületi viszonyok.
  • Mechanikai szabálytalanságok, például deformált kerekek, helytelen fékbeállítás, rossz minőségű lengéscsillapítók, túl nagy rés a kerékcsapágyak között stb.
  • A gumiabroncs kiegyensúlyozatlan forgási tömege a felni szeleppel.
  • Pontatlanul beállított hátsó kerék a sebességváltó lánc cseréje vagy beállítása után.
Szerelési utasítások

Mindig biztosítson elegendő helyet az egyes motorkerékpár-alkatrészek (sárvédők, villák, sebességváltó lánc) és a felnire szerelt gumiabroncs között. Nagy sebességnél a gumiabroncs alakja megváltozik a centrifugális erő miatt.


Tömlő nélküli gumiabroncs felszerelése

  • A gumiabroncs cseréjekor ajánlott a szelep cseréje is.
  • Győződjön meg arról, hogy a gumiabroncs és a felnik tiszták és jó állapotban vannak.
  • Vigyen fel egy speciális emulziót a felni szélére és a gumiabroncs peremére. Ez megkönnyíti a felszerelést és megvédi a gumiabroncsot a peremek károsodásától.
  • Ügyeljen a gumiabroncs oldalfalán található ROTATION jelölésre, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a minta a tervezett szervizirányban működik.
  • A nagy sebességű gumiabroncsok oldalfalán általában sárga pont található, amely a gumiabroncs legkönnyebb pontját jelzi. A szelepet ehhez a ponthoz kell igazítani, miután a gumiabroncsot a felnire szerelték, hogy megkönnyítsék a gumiabroncs és a felni súlyokkal való kiegyensúlyozását.
  • Ideális esetben gumiabroncs-rögzítő berendezéssel illessze a gumiabroncsot a felnihez. Kövesse a gyártó gumiabroncs-szerelő berendezésre vonatkozó utasításait.
  • Fújja fel a gumiabroncsot legalább 3,5 bar (51 psi) nyomásra, biztosítva, hogy a gumiabroncs peremei szilárdan illeszkedjenek a felnihez. Javasolt, hogy szelepbetét nélkül fújja fel ilyen nyomásra.
  • Állítsa be a gumiabroncsnyomást a motorkerékpár gyártója által megadott értékre.

Tömlő nélküli gumiabroncs leszerelése

  • Ideális esetben gumiabroncs-szerelő berendezéssel távolítsa el a gumiabroncsot a felniről. Kövesse a gyártó gumiabroncs-szerelő berendezésre vonatkozó utasításait.
  • Ha a gumiabroncs elérte a TWI-t, cserélje ki a gumiabroncsot. Kérjük, az előírásoknak megfelelően szabaduljon meg a használt gumitól.

Tömlős gumiabroncs felszerelése

  • A gumiabroncs cseréjekor ajánlott a belső gumi cseréje is.
  • Győződjön meg arról, hogy a gumiabroncs, a felnik és a peremek tiszták és jó állapotban vannak.
  • Vigyen fel egy speciális emulziót a felni szélére és a gumiabroncs peremére. Ez megkönnyíti a felszerelést és megvédi a gumiabroncsot a peremek károsodásától.
  • Enyhén fújja fel a tömlőt, hogy könnyebben illeszkedjen és helyezze a gumiabroncs belső részébe.
  • Ügyeljen a gumiabroncs oldalfalán található ROTATION jelölésre, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a minta a tervezett szervizirányban működik.
  • A nagy sebességű gumiabroncsok oldalfalán általában sárga pont található, amely a gumiabroncs gumiabroncsának legkönnyebb pontját jelzi. A szelepet ehhez a ponthoz kell igazítani, miután a gumiabroncsot a felnire szerelték, hogy megkönnyítsék a gumiabroncs és a felni súlyokkal való kiegyensúlyozását.
  • Ideális esetben gumiabroncs-szerelő berendezéssel illessze a gumiabroncsot a felnihez. Kövesse a gyártó gumiabroncs-szerelő berendezésre vonatkozó utasításait.
  • Fújja fel a gumiabroncsot legalább 3,5 bar (51 psi) nyomásra, biztosítva, hogy a gumiabroncs peremei szilárdan illeszkedjenek a felnihez. Javasolt, hogy szelepbetét nélkül fújja fel ilyen nyomásra.
  • Állítsa be a gumiabroncsnyomást a motorkerékpár gyártója által megadott értékre.

Tömlős gumiabroncs leszerelése

  • Távolítsa el a szelepbetétet és engedje le teljesen a tömlőt. Ideális esetben gumiabroncs-szerelő berendezéssel távolítsa el a gumiabroncsot a felniről. Kövesse a gyártó gumiabroncs-szerelő berendezésre vonatkozó utasításait.
  • Ha a gumiabroncs elérte a TWI-t, cserélje ki a gumiabroncsot.
További tippek gumiabroncsokhoz

Gumiabroncsok

  • A gumiabroncsok a motorkerékpár egyetlen alkatrésze, amely érintkezik az útfelülettel. A gyorsítás, fékezés, kormányzás és kanyarodás biztonsága tehát a gumiabroncs és az úttest közötti viszonylag kis felülettől függ. Ezért rendkívül fontos a gumiabroncsok teljes élettartama alatti megfelelő karbantartása.
  • Betartandó az adott járműre meghatározott gumiabroncsnyomás. Rendszeresen ellenőrizze a gumiabroncsok kopását. Rendszeresen, legalább hetente ellenőrizze a gumiabroncsok nyomását. Rendszeresen ellenőrizze az abroncs állapotát (sérülések a külső felületen), lehetőleg minden használat előtt. A nem megfelelő gumiabroncsnyomás vagy a jármű nem megfelelő állapota lerövidítheti és/vagy negatívan befolyásolhatja a gumiabroncs élettartamát.
  • Rendszeresen ellenőrizze a gumiabroncs futófelületének kopását a legjobb teljesítmény érdekében. Az elhasználódott abroncsok hajlamosabbak a sérülésekre, és nem biztosítanak megfelelő tapadást, különösen nedves utakon. Az elhasználódott vagy sérült gumiabroncsok használata nagyon veszélyes lehet.
  • Csak képzett, felhatalmazott személyzet cserélheti ki a gumiabroncsokat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a gumiabroncs megfelelően van felszerelve és egyensúlyban van a keréktárcsán.
  • A jármű üzemi terhelését úgy kell elosztani, hogy az egyes gumiabroncsokat ne terhelje túl. A gumiabroncs terhelhetőségét a gumiabroncs légnyomása és a jármű maximális sebessége határozza meg.
  • Az új gumiabroncs felülete nagyon sima, ezért javasolt, hogy a kezdeti 100 km-en óvatosan közlekedjen, hogy az abroncsban kellően bejáródjon.
  • Óvatosan közlekedjen. A túlzott gyorsítás, fékezés és kanyarodás jelentősen csökkenti a gumiabroncs élettartamát és növeli a balesetek esélyét.
  • Az M/C jelölésű abroncsokat kizárólag motorkerékpárokhoz tervezték. Ezeknek a gumiabroncsoknak a felszerelése bármely más járműre veszélyes lehet.
  • Javasolt, hogy mindig tartsa be a motorkerékpár gyártója által megadott névleges méreteket. Ennek elmulasztása veszélyeztetheti a kezelést és a teljesítményt. A motoros felelős a gumiabroncsok megfelelő használatáért és az összes vonatkozó előírás betartásáért.
  • A tömlő nélküli abroncsokhoz megfelelő tömlő nélküli felnikre van szükség, de fel lehet őket szerelni egy TT típusú keréktárcsára, feltéve, hogy tömlőt használnak. Az újabb gumiabroncsokat TL/TT-ként homologizálták, ami azt jelenti, hogy az abroncs tömlő nélküli és tömlős típusú abroncs is. Ez meglehetősen gyakori az Adventure / Dual Sport / Trail motorkerékpárokon.
  • A küllős kerekekhez megfelelő tömlővédő szalagot kell használni. Rendszeresen ellenőrizze a szalagokat, nehogy egy kiálló küllőfej átszúrja a tömlőt.
  • Ne használjon sérült tömlő nélküli gumiabroncsot.
  • Azonnal távolítsa el a köveket és a szögeket a gumiabroncs futófelületéről, hogy elkerülje a karkaszrétegek defektjeit, a gumiabroncs meghibásodását vagy a balesetet. A tömlő nélküli abroncsok fő előnye, hogy a levegőt nem engedik el hirtelen, még akkor sem, ha egy szög sérti meg; Ha azonban a motoros nem veszi észre a gumiabroncs meghibásodását, és folytatja az utat, a sérülés mértéke megnőhet, és veszélyessé válhat.
  • Nem javasoljuk a gumiabroncs vállának és oldalfalának javítása.
  • Nem javasolt a P vagy magasabb sebesség indexű abroncsok javítása.
  • Nem javasolt a radiál gumiabroncsok javítása.
  • Az abroncs másként viselkedhet, ha olajjal vagy zsírral érintkezik, ezért tisztítsa meg alaposan benzinnel (benzollal) átitatott ruhával.

Felnik

  • Csak az előírt, megfelelő, tiszta és sértetlen felniket használja. A felni felszerelése előtt ellenőrizze, hogy nincsenek-e rajta sérülések, és tisztítsa meg az olajat vagy szennyeződéseket (például, de nem kizárólagosan a rozsdát). Javasoljuk, hogy a fémlemez felniket védőfestékkel vonja be.
  • A keréktárcsa átmérőjét, szélességét, terhelési értékeit és egyéb releváns műszaki adatait a katalógusok határozzák meg. A konkrét adatok a járműdokumentáció részeként érhetők el. A járműveket a gyártó utasításainak megfelelően használja. A motorkerékpárokat csak a motorkerékpár gyártója által megadott keréktárcsákkal használja. A megfelelő felni használata elengedhetetlen a stabil vezetéshez és egyéb vezetési jellemzőkhöz. A túl keskeny vagy túl széles felni befolyásolhatja a gumiabroncs futófelületének alakját, és általában ronthatja a vezetési jellemzőket.
Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Gu-Ma-Ker Kft.
  • 1211 Budapest, Duna-lejáró u. 20-26.
  • +36 1 425-5139
  • rendeles@gumaker.hu
Gyártók
  • Rubena kerékpár gumi
  • Continental kerékpár gumi
  • Mitas motorgumi
  • Heidenau motorgumi
  • Vee Rubber
  • Akciós termékek
  • Akciós Continental termékek
  • Evo termékek
  • Kerékpár gumi
  • Motorgumi
  • Tömlő-gumibelső
  • Ipari gumiabroncs
  • Utánfutó gumi
  • Egészségügyi gumi
  • Roller-babakocsi gumi
  • Quad-ATV gumi
  • Gokart gumi
  • Kiegészítők
  • Termék információk
    Termék információk
    • Rubena kerékpár gumi
    • Mitas motorgumi
    • Continental kerékpár gumi
    • Heidenau motorgumi
    • Letöltés
  • Hasznos
  • Partnerek
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.